söndag 8 april 2012

Midterm exams in the middle of cherry blossom

Just nu är det "midterm"-veckor, därför är jag rätt upptagen i plugget för tillfället. De kommande två veckorna har alla studenter delprov, dvs ett prov som utgör en viss procent från slutbetyget. Mina prov utögör ungefär 30 % av mitt slutbetyg, medans assignment och slutprovet är den resterande delen.

Jag hade mitt första prov i matematisk statistik på lördagen, efter det så har jag vilat lite.

Träden är snart i full blom här, så det är mycket vackert ute på gatorna, på tisdag kommer jag att åka till ett extra fint ställe med många fina parker (bilder kommer sen). Idag var jag och spelade fotboll med "Aerospace-departement"

 The name of the team is "Maha" (Mach)











Right now we're in the middle of the midterm weeks, I am therefore quite busy with my studies. The coming two weeks all the students will have midterm exams, that is an small exam which make up around 30 % of the final grade.

I hade my first midterm exam in Mathematical Statistics on Saturday, after that I've been relaxing a little.

The threes are soon in full bloom here, it is therefore very beautiful on the streets. I will go to "cherry blossom festival" on Tuesday, and I'm sure I will get some nice pics over there (which you will be able to see later). Today I was playing a departement game with the Aerospace departement.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar