onsdag 11 juli 2012

Ajou dae ett annat av LTU:s partneruniversitet (UPDATED)

Ajou Dae ligger i den koreanska staden Suwon, en satellitstad till Seoul, dvs det ligger i förorten till Seoul, c:a 40 min med buss.

Varje läsperiod är det många studenter från båda universiteten som åker på utbyte. Därför lärde jag känna ett antal av dem i Luleå och jag bestämde mig för att besöka deras universitet när jag ändå var så nära.

Ajou Daes ingenjörprogram inom elektronik är en av landets högst rankade utbildningar. Universitet var lite mindre än PNU.

Det finns direktbussar som avgår flera gånger i timmen till centrala Seoul, vilket gör det mycket bekvämt att åka dit från Suwon.

Unfortunately all pictures are in my camera, but I can't connect my computer to the Internet thats why it's so few pictures (I'll update it when I got time (and wifi))

Each semester many students from both universities goes on exchange to respective university. Therefore I got to know many of them in Sweden. And because I was in the area I decided to visit them!

Ajou Daes electronic engineering program is highly ranked in the nation.

Ajou university is located in the Korean satellite city Suwon. Suwon lies approximately 40 min with bus from central Seoul.

It exist many express buses from Suwon to central Seoul which makes it very convenient to go there whenever. The bus takes around 40 min.


 Just 20 mins with bus and you can see this World Heritage fortress in Suwon, it was a relaly nice place to visit!!
 Hwaseong fortress it's called


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar